Heb je altijd al willen weten hoe het achter de schermen aan toe gaat wanneer je een kopje drinkt? Het verhaal begon ongeveer zo'n vijf jaar geleden, toen er alleen maar koffiemachines verkocht werden maar geen koffie. Onze klanten gaven aan dat koffie elders vaak anders smaakte dan op de volautomaat. Ook al is de kwaliteit van de koffie nog zo goed, dat wil niet altijd zeggen dat hij even lekker smaakt in de koffiemachine thuis.Vanuit deze feedback ontstond het verlangen om goede koffie te ontwikkelen die goed smaakte op de volautomaat koffiemachine. Of dat nu gaat om een espresso of een latte macchiato. Koffie moet gewoon goed smaken punt.
Ontmoet onze koffiebranders
Deze week wilden we het verhaal achter onze koffie met je delen. Vijf jaar geleden besloten we naast het verkopen van koffiemachines, om onze eigen koffie te gaan branden. De hoofdbrander Aat Klopman werkte in het verleden al samen met Corio Espresso, hij was verantwoordelijk voor de reclame en belettering. Van een 35 jaar lange carrière in o.a. marketing en reclame besloot hij om het roer om te gooien en te gaan werken als koffiebrander. Dat gebeurde niet van de ene op de andere dag. Hij had eerst het hele concept uitgedacht en met zijn gezin, overlegd of zij het zouden zien zitten dat hij koffie ging branden. Waarop het gezin volmondig ja zei en hem aanmoedigde. Hij heeft drie maanden de tijd genomen om zichzelf voor te bereiden en het koffieconcept vorm te geven. Maar dat is niet alles, hij benaderde ook zijn (toendertijd 17 jarige) dochter om samen koffie te gaan branden. Ymeja was heel enthousiast, mede ook omdat ze zelf ook gek is van koffie. Beiden volgden samen een opleiding tot koffiebrander waar ze alle skills aangeleerd kregen en oefenden om deze in de praktijk te brengen.
Bij Corio Espresso brengen we de liefde voor verfijnde smaken terug in de koffie. Met veel aandacht en zorgvuldigheid wordt het brandproces uitgevoerd. Elke koffiesoort heeft zijn eigen unieke brandproces waardoor bepaalde smaaktonen naar voren komen of de sterkte en intensiteit beïnvloedt wordt.
Aat had altijd al een passie voor producten met veel smaak en van goede kwaliteit. Als hij bijvoorbeeld een ijsje wilde eten wat hij lekkerder vond dan bij de lokale ijsboer, dan reed hij daar gerust zo'n 15 km voor verder. Die verfijnheid voor smaak vind je ook terug in onze koffiebonen waar je altijd van kunt genieten.
Met liefde gemaakt
Je zou dus kunnen stellen dat wat onze koffiebonen bijzonder maakt is de speciale brandwijze. Hoe we dat doen is natuurlijk geheim maar wat uniek is, is dat de bonen vol van smaak zijn maar toch die zachte afdronk hebben. Dit is o.a. het geval bij onze 'Italiaanse koffies'. Onze koffiebonen worden geselecteerd op hun kwaliteit, we bieden onze klanten de beste prijs en kwaliteit verhouding aan. Zodat ze overal kunnen genieten van heerlijke smaak van koffie, op kantoor of thuis.